loading


Tweede én derde ingerichte etalage binnenstad een feit wo november 15 2017

Het verbeteren van de levendigheid van de Vlaardingse binnenstad door het aanpakken en opfleuren van leegstaande winkelpanden: dat is het initiatief dat afgelopen zomer door de werkgroep Communicatie Binnenstad Vlaardingen in het leven is geroepen. Na het succes van de eerste editie eind augustus, zijn in het kader van dit project op woensdagmiddag 15 november de tweede en derde door de Vlaardingse kunstenares en ontwerper Charlotte Jansen ingerichte etalage officieel geopend. 

Ook nu heeft ontwerper Charlotte Jansen zich naar hartenlust creatief mogen uitleven op de leegstaande etalages, dit keer de Franssenstraat 21 en 23, waarbij o.a. het tonen van de culturele trots van de stad Vlaardingen centraal staat. In plaats van lege winkelruiten, ziet het winkelende publiek nu via de aantrekkelijke etalages welke leuke evenementen en activiteiten er zoal in Vlaardingen te beleven zijn. In het bijzijn van wethouder economie Bert van Nieuwenhuizen, Vlietlanden NVM Makelaars en Hélène de Galan van Prinsenhof VII B.V. die de etalages ter beschikking stellen en uiteraard Charlotte Jansen zelf, zijn de tweede en derde etalage feestelijk geopend. 

De werkgroep Communicatie Binnenstad Vlaardingen bestaat o.a. uit Gemeente Vlaardingen, Stichting Stadshart Vlaardingen, Zeillogger Balder, Erfgoed Vlaardingen, VVV Vlaardingen, Bibliotheek Vlaardingen, Museum Vlaardingen, DetailhandelsPlatform Vlaardingen, Stichting Halen en Brengen, KADE40, De Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek. Wanneer de proef aanslaat, breiden ze met elkaar het aantal etalages met jonge ontwerpers verder uit. De gemeente Vlaardingen steunt dit project mede ter verbetering van de levendigheid van de stad en omdat ze graag zoveel mogelijk podium willen bieden aan lokale, jonge en talentvolle kunstenaars.

Charlotte Jansen en wethouder Bert van Nieuwenhuize bij één van de etalages. Foto: Demelza Boelen